Afbeelding
Foto: Shutterstock

Online marketing strategie steeds belangrijker voor ondernemers

Partnercontent

Ondernemers hebben baat bij een goed uitgewerkte SEO strategie. Consumenten doen hun aankopen steeds vaker online, waardoor de online vindbaarheid van organisaties belangrijker is geworden. Dat geldt niet alleen voor verkopers, maar bijvoorbeeld ook voor een loodgieter of slotenmaker. Zij willen lokaal vindbaar zijn in de zoekmachine. Een internet marketing bureau helpt ondernemers bij het uitwerken van een online marketing strategie. Vaak blijkt hier veel meer bij te komen kijken, dan men op voorhand verwacht. Overigens kiezen veel organisaties er nog niet voor, om hun volledige budget aan online marketing te besteden. Ook offline marketing, bijvoorbeeld in de vorm van lokale fysieke reclame, blijft populair. Hoe zorg jij voor een goede mix van allebei?

Verschillende componenten van online marketing  

Wanneer je een zoekmachine optimalisatie bureau inschakelt, zal al snel duidelijk worden dat een online marketing strategie uit diverse componenten bestaat. Vaak is het doel van zo’n strategie niet alleen het verbeteren van de vindbaarheid in de zoekmachine. Zet ook in op de zichtbaarheid op sociale kanalen. Wist je dat een consument gemiddeld zes à zeven contactmomenten met een merk of winkel nodig heeft, alvorens deze een dienst of product afneemt? De combinatie van een goede vindbaarheid in de zoekmachine en zichtbaarheid op Facebook en Instagram helpt ondernemers dat aantal relatief snel te behalen.

SEO strategie opbouwen aan de hand van drie pijlers 

Vaak wordt een SEO strategie opgebouwd aan de hand van drie pijlers: een sterk linkprofiel, geoptimaliseerde technische factoren op de website en waardevolle content. Een SEO bureau helpt je bij de optimalisatie van ieder van deze pijlers. Vaak beschikt een internetbureau over een groot netwerk. Deze expertise komt van pas wanneer je content toe wilt voegen aan de website, of bijvoorbeeld wanneer je het linkprofiel hiervan uit wilt breiden. Zou je de focus op één van deze pijlers leggen, dan is de kans groot dat het effect van een SEO strategie beperkt zal zijn. Het is belangrijk ieder van deze pijlers mee te nemen, wanneer je hogere posities in de zoekresultaten nastreeft.

Zelf aan de slag gaan met een SEO strategie vaak lastig

Ondernemers proberen in sommige gevallen eerst zelf een start te maken met het uitwerken en uitvoeren van een SEO strategie. Onverstandig, zo vinden veel SEO specialisten. De kans op fouten is relatief groot, wat een behoorlijke negatieve impact kan hebben op de positie van een website in de zoekresultaten. Het herstel hiervan kost vaak al snel meerdere weken. Daarnaast hebben ondernemers de tijd vaak niet om zich te focussen op een SEO strategie. De dienstverlening naar de klant is immers belangrijker voor hen. Het inschakelen van een SEO bureau bespaart ondernemers tijd en verzekert hen ervan, dat de SEO strategie correct wordt opgebouwd en uitgevoerd. 

advertentie