Afbeelding

column Ike Bekking: Calimero

19 november 2019 om 16:17 Algemeen

Ike Bekking - Ook ik wil vitaal ouder worden en daarom ga ik één keer per week naar de sportschool, eigenlijk is dat te weinig en daarom probeer ik ook één keer per week te zwemmen. Na een oeverloze zoektocht langs zwembaden vond ik een topzwembadje in een hotel en kocht ik een 10-strippenkaart.

Dat was in augustus 2017.

De wens bleek de vader van de gedachte….

Op dit moment heb Ik nog twee keer zwemmen tegoed dus u leest het goed, ik heb heel goed op dat kaartje gepast.

Heb ik inderdaad nog twee keer tegoed?

Neen! Het kaartje is maar 1 jaar geldig, zo bleek.

Ook ik ben een gewone consument en het gaat me niet om het geld, al zijn de stripjes niet goedkoop, nee, ik voel me op de één of andere manier tekort gedaan. Waarom niet een oogje dicht geknepen en mij zo voorgoed fan of ambassadeur gemaakt? Kennelijk ben ik niet belangrijk genoeg in ieder geval voel ik me niet gezien.

En dát is nou precies de uitdaging waar wij voor staan, wij winkeliers. Niet alleen het assortiment en de parkeerplaats voor de deur, we boffen echt in Bilthoven hoor, wat dat betreft. Maar juist dat extra stukje service en aandacht waarmee wij het verschil moeten maken.

Want bijvoorbeeld die papieren boekenbon die u gister in dat ene laadje vond, die van twintig gulden, die mag u gewoon bij ons inwisselen. Of die tegoedbon van Bouwman Boeken of van Jongerius. Ik ga toch niet met u soebatten over de houdbaarheid van een oude bon? Nee ik wil dat u happy bent en met plezier een boek uit komt zoeken en achteraf kunt zeggen ‘en over die bon deden ze ook niet moeilijk’.

Nou ja, zo is het dus om Calimero te zijn in de huidige wereld tussen de grote jongens. En eerlijk is eerlijk, liever een blije Calimero met het hart op de juiste plaats dan een grote onpersoonlijke reus.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie