Afbeelding
Foto: Astrid van Walsem

Hart voor Kinderen door kinderen

8 mei 2018 om 08:19 Algemeen

Donderdag 20 april was het zo ver voor Bruun (11), Casper(12), Jasmijn (10) en Maxime (11) van de BSO De Wilde Poema van stichting Kinderopvang De Bilt. Vijf maanden lang werkten ze keihard aan hun project het organiseren van een benefietfeest voor Hart voor Kinderen.

Bilthoven - Onder BSO tijd in een twee wekelijks chocolademelk overleg met Lisa Duurkoop van het kindercentrum van het kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang, hebben de kinderen hun idee vorm gegeven om kinderen in arme landen te helpen. Ze stelden een lijst samen met goede doelen waar zij zelf een goed gevoel bij kregen. Vervolgens benaderden zij deze goede doelen en maakten een keus. Jasmijn: ‘Niet alle goede doelen reageerden meteen super enthousiast, maar Hart voor Kinderen wel.’ Casper: ‘En we wilden ook een kleiner doel kiezen zodat het geld dat wij gaan ophalen, ook echt een verschil kan maken.’ Bruun: ‘We hebben hun website bekeken en wilden deze kinderen helpen.’ Maxime: ‘We waren het met z’n allen eens dat Hart voor Kinderen het goede doel moest worden.’ De kinderen zijn onder de indruk van het gegeven dat er in Afrika gebieden zijn waar niet iedereen een eigen matras heeft, of dat meisjes niet naar school kunnen wanneer zij ongesteld zijn, omdat er geen maandverband is.

Met zijn vieren hebben zij posters gemaakt en zijn zij op pad gegaan, op zoek naar sponsors voor hun loterij. Om het allemaal officieel te maken, hebben zij een papier gemaakt met uitleg over hun feest en het gekozen goede doel Hart voor Kinderen. Het document is voorzien van een handtekening van elk van hen en van Lisa. Tevens is het document geplastificeerd. Hun enthousiasme heeft zelf bedrijven over de streep getrokken die normaal gesproken niet hun medewerking verlenen. En vandaag staan ze allen vier trots voor het zelfgemaakte sponsorbord te vertellen over al die mooie binnen gehaalde prijzen. Ondertussen druppelen ouders met kinderen het hek binnen van de BSO om later uit te zwerven over het grasveld van de Werkplaats. Het gesponseerde springkussen is populair net zoals het inschrijven voor het lasergamen bij de bosrand. Voor het kraampje met limonade en zelfgebakken lekkernijen vormt zich een rij. Verderop kan er met een nerfgun op blikjes geschoten worden en is er een tafel waar kinderen prachtig geschminkt kunnen worden. En op het grasveld van de Werkplaats vindt straks de sponsorloop plaats.

Het viertal is even stil wanneer hen gevraagd hoeveel geld ze denken op te halen, blikken gaan heen en weer, dan klinkt er unaniem: ‘1000 euro!!’

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie