Jamie met twee varianten van haar mystery boxes - www.boxsurprises.nl
Jamie met twee varianten van haar mystery boxes - www.boxsurprises.nl (Foto: Astrid van Walsem)

Je bent jong en je wilt ondernemen

'Wanneer je mensen vraagt om mij te beschreven dan denk ik dat ze zullen zeggen dat ik gedreven, creatief en zorgzaam ben. Ik hecht veel waarde aan familie en vrienden. Mensen verwennen en verrassen, dat vind ik leuk en ik steek daar ook veel tijd in. Met mijn pakketten hoop ik oprecht iemand blij te maken.'

Jamie van Schijndel (21) zit aan tafel met twee mystery boxes voor zich. Van de zomer studeerde zij af aan de opleiding Marketing en Communicatie met het concept voor een verrassingspakket. 'Ik kreeg zoveel positieve reacties hierop dat ik dacht ik ga mijn eigen bedrijf Box surprises beginnen.'

'Het is een Amerikaanse trend waarvan ik het idee heb afgekeken. Het mystery concept is daar heel succesvol. Ik heb zelf een passie voor mode en interieurs en ik dacht vroeger altijd dat ik later de mode in zou gaan. Maar ook interieurs hadden altijd mijn aandacht.

Als jong meisje knipte ik al foto's uit tijdschriften om het perfecte plaatje te creëren en maakte ik mood boards. Mijn stage liep ik bij een interieurbedrijf. Na mijn afstuderen groeide het idee om voor mijzelf te beginnen.

Natuurlijk had ik ook inkomen nodig, maar gelukkig kon ik in het bedrijf van mijn broer parttime werken. Hij heeft een bedrijf gespecialiseerd in drones en ik schrijf voor hem productbeschrijvingen en teksten voor zijn website en social media. Hierbij gaat het best om technische teksten dus dat is weer iets heel anders. Het fijne is dat ik dit overal kan doen en daarnaast tijd heb om mijn eigen bedrijf op te zetten.


In eerste instantie richt ik mij op vrouwen, maar daarnaast uiteraard ook op mannen. Het is voor mij makkelijker om mij in vrouwen in te verplaatsen dan mannen. Vrouwen vinden vaak veel dingen leuk en er zijn veel seizoensgebonden artikelen waarmee ik op hun behoeftes kan inspelen.

In elke box zitten 6 à 7 items en je kunt hierbij denken aan een sjaal, een tas, een armband etc. Ik zorg er altijd voor dat de gevoelswaarde hoger ligt dan de prijs dat voor het pakket betaald is. Een surprisebox is een originele manier om iemand te verrassen of jezelf natuurlijk!


Ik heb niet echt een reclamebudget dus ik moet het vooral van mond tot mond reclame hebben. Verder post ik op Instagram foto's van dozen waar ik een tipje van de sluier op licht wat er voor artikelen in kunnen zitten. Ik laat nooit alles zien, maar het is meer bedoeld om mensen een idee te geven van de stijl van de cadeautjes. Spreken de cadeautjes je niet aan dan is mijn verrassingsdoos niks voor jou. Ik besteed veel aandacht aan het samenstellen van de dozen en ik sluit altijd een tekst met een persoonlijke boodschap bij.

Sinds 1 oktober 2019 is mijn website live en nu is het uitbouwen van mijn bedrijf echt begonnen. Met Kerst heb ik op de Kerstmarkt in Soest gestaan en dat liep goed. Verder maak ik weleens gebruik van influencers die dan bijvoorbeeld een doos uitpakken op YouTube. Hele bekende influencers vragen hier veel geld voor, maar de minder bekenden helpen graag. Waarschijnlijk omdat ik nog zo jong ben.

Tekst: Astrid van Walsem

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden