Marjolijn Cohen, socialmediastrateeg met haar boek In 10 stappen ideale klanten door social media (foto: Elly Hak)
Marjolijn Cohen, socialmediastrateeg met haar boek In 10 stappen ideale klanten door social media (foto: Elly Hak) (Foto: Elly Hak)

Ideale klanten vinden via social media

De Kunstkelder in de Bilthovense Boekhandel zat bomvol tijdens de boekprestentatie van Marjolijn Cohen, sociaalmediastrateeg en schrijfster van het boek In 10 stappen ideale klanten door social media.

'Ja, was echt super om te zien hoeveel mensen er op mijn boekpresentatie zijn afgekomen. Tien weken hard gewerkt om een gedeelte van mijn kennis gestructureerd in dit boek neer te zetten. En dat is gelukt en dat was gelijk een mooi verjaardagscadeau aan mijzelf. Ik houd van dingen afmaken en ik geef nooit op. Daarnaast houd ik van het hebben van interactie met veel verschillende mensen die mijn brede interesse aanspreken. Kijk naar de uiteenlopende studies die ik gevolgd heb: PABO, Kunstgeschiedenis en als bijvak Massacommunicatie en PR. Op mijn 45ste ben ik mij opnieuw op de arbeidsmarkt gaan oriënteren. De kinderen zijn groter en ik heb meer tijd. Ik kom terecht in de wereld van events en leer veel zaken bij. In 2013 volg ik de opleiding sociale media en in 2014 richt ik mijn eigen bedrijf op Connect-en-co. Wat heel belangrijk is in de zoektocht naar klanten, is dat jij je doelgroep heel goed voor ogen hebt. Je onderzoekt wat je doelgroep doet in hun vrije tijd, waar zij hun boodschappen doen, etc. Je kruipt in hun huid, zodat jij je helemaal in deze doelgroep kan inleven. Vervolgens bedenk jij jouw JIP (Jouw Ideale Persoon). Hierdoor wordt het schrijven minder abstract. Ik richt mij op de doelgroep van 45+. Ik spreek hun taal en herken de problemen waar zij tegen aanlopen. Van een online marketingexpert kreeg ik de tip om een boek te schrijven als middel om mijn expertstatus te vergroten. En zie hier het resultaat. Ik heb zelf de CONNECTmethode ontwikkeld. CONNECT staat voor: Communicatie, Onderzoek, Netwerk, Nazorg, Expertstatus, Content en Tips. Deze methode staat uitgewerkt in het boek naast het 10 stappenplan. Ik ben trots op het boek dat ik in mijn handen houd. Met de inhoud hiervan kan ik echt mensen op weg helpen en hopelijk inspireer ik mensen tegelijk. En onthoud, voor het hebben van succes heb je grote dromen nodig.'

Gebruik je netwerk voor social media
'Netwerken is van cruciaal belang om een groot bereik via social media te creëren. Netwerken is ook iets waar je structureel aan moet werken. Ga ook niet zonder een doelstelling naar een netwerkborrel, maar bepaal vooraf wie je echt wil spreken. En wees niet bang om je kennis online te delen. Wanneer klanten echt geïnteresseerd zijn en meer willen weten dan komen zij automatisch bij jou terecht.' Marjolijn Cohen
www.connect-en-co.nl

Door: Astrid van Walsem

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden