Bas Veldman, medewerker van het Sociaal Team: 'Wacht niet met uw vragen." (Foto: pr)
Bas Veldman, medewerker van het Sociaal Team: 'Wacht niet met uw vragen." (Foto: pr) (Foto: )

'Stel vragen aan het Sociaal Team niet uit'

De Bilt - Bij het Sociaal Team van MENS De Bilt kan iedereen onder andere terecht voor een WMO indicatie. Bijvoorbeeld voor een aanpassing aan de woning, een rolstoel, noodzakelijke huishoudelijke hulp, begeleiding, en nog veel meer.

In normale tijden komt een medewerker van het Sociaal Team dan op huisbezoek om te bespreken wat er precies nodig is en hoe zaken kunnen worden opgelost. Maar in coronatijd gaat dat anders. Hoe gaat het indicatiestellen dan nu?

Bas Veldman, medewerker van het Sociaal Team: “Wij van het Sociaal Team mogen wegens de coronamaatregelen nu niet op huisbezoek. De afgelopen weken hebben we daarom zoveel mogelijk de afspraken telefonisch afgehandeld. Hoewel dit heel anders praten is dan een echt gesprek bij mensen thuis, en de communicatie wat lastiger is, kunnen we vaststellen dat er toch veel vragen beantwoord kunnen worden en dat het contact enorm gewaardeerd wordt.”

Niet alle ondersteuning die geïndiceerd wordt kan meteen geleverd worden vanwege de corona, maar als het dringend is doen de medewerkers van het Sociaal Team hun best om met de leveranciers van de zorg en van de hulpmiddelen af te spreken dat er toch geleverd wordt of in ieder geval zo snel mogelijk.

Bas doet namens het team nog een dringende oproep: “Het is niet nodig om vragen voor het Sociaal Team uit te stellen naar het moment dat de coronamaatregelen worden versoepeld. Sterker nog, als iedereen wacht met het stellen van de hulpvragen totdat de maatregelen worden versoepeld, is er een reële kans dat op dat moment wachtlijsten gaan ontstaan en we onze inwoners dan minder snel van dienst kunnen zijn.”

Ondanks alles is het Sociaal Team onverminderd bereikbaar voor vragen en afspraken via 030-7271557.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden